Predchádzanie chorobám-prevencia.

Onedlho je tu jar.Cítime sa unavene.Ako predchádzať únave a chorobám bude prednášať pani Tatiana Trizmová,RNDr.

 

v Nitre každý pondelok o 17.hod.ul.Fraňa Mojtu-Media Haus,býv.nitr.noviny,1.posch.

v Trenčíne každý štvrtok o 17.hod.-Sihoť,Švermova ul.č.23-biela príz.budova a v

 Bratislave každý druhý pondelok v mesiaci o 16.hod.Priemyselná ul.1/A

 

Srdečne Vás na prednášky pozývame.

 

kontakt.: RNDr.Tatiana Trizmová-0903 439756

 

napísala:Marta Staneková,reg.Piešťany


Zdravotná prednáška s prektickým ošetrením pleti.

 

Dňa 12.sept.o 15.hod. sa uskutoční prednáška na tému:

                                       Výživa a prevencia chorôb,

spojená s praktickým ošetrením pleti.

Miesto: Klub Svornosť,Vážska ul.

 

Na prednášku pozývame členov Aksenu i všetkých,ktorí sa zaujímajú o zdravý životný štýl ,chcú sa cítiť skvele ,vyzerať úžasne a byť zdravý.


Joga v dennom živote

Ilustračný obrázok

JOGOVÉ CVIČENIE

Jedná sa o cvičenia zamerané na uvoľňovanie šije pri sedavom zamestnaní, spevňovanie ochabnutého svalstva pri jednostrannej záťaži, precvičenie a uvoľnenie krčnej, hrudnej, driekovej a krížovej chrbtice, naťahovanie skrátených šliach. Dochádza k prekrveniu kĺbov a k ich lepšej výžive.
Pravidelným cvičením týchto cvikov, budete mať chrbát silný a pohyblivý, odbúrate zlé návyky v držaní tela a pohyboch, predídete bolestiam chrbta a kĺbov, resp. tieto bolesti ustúpia.


Pozítívne účinky chôdze

Ilustračný obrázok

O pozitívnych účinkoch chôdze nachádzame stále viac informácií. K najčastejšie uvádzaným účinkom patrí odbúravanie stresu a zlepšenie celkovej psychickej pohody, posilnenie srdcovocievnej a dýchacej sústavy, tiež spevnenie kostí a ochrana pred osteoporózou. Väčšina odborníkov odporúča chôdzu ako najlepšiu pohybovú aktivitu podporujúcu odbúravanie tukových zásob. Čo však možno ešte viac poteší najmä pánov, preukázali sa pozitívne účinky chôdze na prevenciu a liečbu erektilnej disfunkcie. Takže ak si doprajete každý deň poriadnu prechádzku môže to vyčariť úsmev na tvári nielen vám.


Zelerový šalát MŇAM

Jablko a celer postrúhame na hrubom strúhadle v pomere cca 1:1, alebo jak je komu libo.
Ananás - z konzervy alebo aj čerstvý nakrájame na drobné kúsočky.
Nasekáme vlašské orechy alebo mandle - tak za hrsť.
Všetko dáme do misy a premiešame s bielym nesladeným jogurtom.
Dáme do chladničky a postupne vyjedáme.
Dlho nevydrží - taký je super.
Skrátka MŇAM.

Recept od Janky


ZUMBA pre seniorov

Ilustračný obrázok

TANEC S ENERGICKOU HUDBOU = DOBRÁ NÁLADA A ZÍSKANIE NIE LEN ÚSMEVU, ALE AJ NOVEJ ENERGIE

 - fitness vhodné aj pre seniorov. Jednotlivé cviky sú upravené tak aby podporili činnosť kĺbov, celého pohybového aparátu, ako aj naštartovali svalstvo ľudí s obezitou

- Detva, III. základná škola každý pondelok o 19:00 - prídite sa pozrieť a dohodnúť prípadné úpravy

- základné prvky : tanec + pilates + yoga


Je JOGA pre seniorov?

Joga je filozofia, ktorá vznikla v Indii asi pred 5 000 rokmi. Učí nás, že kľud a spokojnosť môžeme dosiahnuť jedine vyrovnanosťou celej našej bytosti na všetkých úrovniach existencie. Metódy a techniky jogy ponúkajú dokonalú cestu ako tento cieľ dosiahnuť. Vedú nás postupne a systematicky telesnými pozíciami (ásany), dychovými cvičeniami (pránajáma), relaxáciou, rozjímaním (dhjána) a pozitívnym spôsobom myslenia k fyzickému zdraviu, kľudu a poznaniu seba samého.


Vysoký krvný tlak

Ilustračný obrázok

Mnoho ľudí - hlavne vo veku 50+ sa lieči na vysoký krvný tlak. Užívajú tabletky, čo im predpíše lekár- často zbytočne.
Lekári sa spravidla nevenujú pacientovi - nenaučia ho : ako a kedy si má merať tlak, málokedy poradia aký tlakomer je vhodný a hlavne po predpísaní liekov nekontrolujú ich účinok.
RNDr. Peter Burdátš má poznatky v tejto oblasti, zúčastňuje sa na rôznych akciách na túto tému vysoký krvný tlak a srdcová arytmia. Nafukovací model srdca a meranie tlaku. ( viď. foto)