Joga v dennom živote

Ilustračný obrázok

JOGOVÉ CVIČENIE

Jedná sa o cvičenia zamerané na uvoľňovanie šije pri sedavom zamestnaní, spevňovanie ochabnutého svalstva pri jednostrannej záťaži, precvičenie a uvoľnenie krčnej, hrudnej, driekovej a krížovej chrbtice, naťahovanie skrátených šliach. Dochádza k prekrveniu kĺbov a k ich lepšej výžive.
Pravidelným cvičením týchto cvikov, budete mať chrbát silný a pohyblivý, odbúrate zlé návyky v držaní tela a pohyboch, predídete bolestiam chrbta a kĺbov, resp. tieto bolesti ustúpia.


Pozítívne účinky chôdze

Ilustračný obrázok

O pozitívnych účinkoch chôdze nachádzame stále viac informácií. K najčastejšie uvádzaným účinkom patrí odbúravanie stresu a zlepšenie celkovej psychickej pohody, posilnenie srdcovocievnej a dýchacej sústavy, tiež spevnenie kostí a ochrana pred osteoporózou. Väčšina odborníkov odporúča chôdzu ako najlepšiu pohybovú aktivitu podporujúcu odbúravanie tukových zásob. Čo však možno ešte viac poteší najmä pánov, preukázali sa pozitívne účinky chôdze na prevenciu a liečbu erektilnej disfunkcie. Takže ak si doprajete každý deň poriadnu prechádzku môže to vyčariť úsmev na tvári nielen vám.


Zelerový šalát MŇAM

Jablko a celer postrúhame na hrubom strúhadle v pomere cca 1:1, alebo jak je komu libo.
Ananás - z konzervy alebo aj čerstvý nakrájame na drobné kúsočky.
Nasekáme vlašské orechy alebo mandle - tak za hrsť.
Všetko dáme do misy a premiešame s bielym nesladeným jogurtom.
Dáme do chladničky a postupne vyjedáme.
Dlho nevydrží - taký je super.
Skrátka MŇAM.

Recept od Janky


ZUMBA pre seniorov

Ilustračný obrázok

TANEC S ENERGICKOU HUDBOU = DOBRÁ NÁLADA A ZÍSKANIE NIE LEN ÚSMEVU, ALE AJ NOVEJ ENERGIE

 - fitness vhodné aj pre seniorov. Jednotlivé cviky sú upravené tak aby podporili činnosť kĺbov, celého pohybového aparátu, ako aj naštartovali svalstvo ľudí s obezitou

- Detva, III. základná škola každý pondelok o 19:00 - prídite sa pozrieť a dohodnúť prípadné úpravy

- základné prvky : tanec + pilates + yoga


Je JOGA pre seniorov?

Joga je filozofia, ktorá vznikla v Indii asi pred 5 000 rokmi. Učí nás, že kľud a spokojnosť môžeme dosiahnuť jedine vyrovnanosťou celej našej bytosti na všetkých úrovniach existencie. Metódy a techniky jogy ponúkajú dokonalú cestu ako tento cieľ dosiahnuť. Vedú nás postupne a systematicky telesnými pozíciami (ásany), dychovými cvičeniami (pránajáma), relaxáciou, rozjímaním (dhjána) a pozitívnym spôsobom myslenia k fyzickému zdraviu, kľudu a poznaniu seba samého.


Vysoký krvný tlak

Ilustračný obrázok

Mnoho ľudí - hlavne vo veku 50+ sa lieči na vysoký krvný tlak. Užívajú tabletky, čo im predpíše lekár- často zbytočne.
Lekári sa spravidla nevenujú pacientovi - nenaučia ho : ako a kedy si má merať tlak, málokedy poradia aký tlakomer je vhodný a hlavne po predpísaní liekov nekontrolujú ich účinok.
RNDr. Peter Burdátš má poznatky v tejto oblasti, zúčastňuje sa na rôznych akciách na túto tému vysoký krvný tlak a srdcová arytmia. Nafukovací model srdca a meranie tlaku. ( viď. foto)


Žiť zdravo a schudnúť natrvalo

Ilustračný obrázok

Volám sa Helena. Danišová, vyštudovala som ekonómiu a podnikám v oblasti služieb a realít od roku 2003. Mám 2 dospelé deti, priateľa a psa. Žijem pri Banskej Bystrici.
Môj život sa zmenil v januári 2010 vo chvíli, keď som sa stretla s príležitosťou „žiť zdravo a schudnúť natrvalo“. Za 14 mesiacov som schudla 30 kg. Spoznala som pritom aj nový spôsob podnikania. Mám nový životný štýl. Zdravší, ako ten bol pred tým.
Mnoho ľudí hľadá spôsob ako byť zdravý, vitálny a užívať si život bez ohľadu na pribúdajúce roky. Takýto život nie je otázka náhody, ale je to otázka voľby.


JOGA je cesta pre zdravie

Ilustračný obrázok

Pre členov AkSen sme pripravili cvičenia JOGY, ktoré budú od 5. júna v Staromestskom klube G19 na Gaštanovej ulici 19 vždy v utorok od 10.00 hod do 11.30 hod. 

Slovo YOGA pochádza zo Sanskrit a znamená "spojenie, zjednotenie."

Jogové cvičenia pôsobia komplexne na telo, psychiku, vedomie a dušu. Väčšina moderných ľudí stratila kontakt so sebou a životným prostredím, stratili svoje korene.

Joga ponúka jedinečnú metódu ako tento kontakt obnoviť. Pretože Vás učí ako sa opäť zrovnať so sebou a svojim telom.


Zdravá strava - postrehy.

 

  Štatistiky sú neúprosné – ľudí s nadváhou neustále pribúda – napriek tomu, že informácií aj možností ako zdravo žiť dnes už máme dostatok. Základné živiny, tuky, bielkoviny a sacharidy si môžeme zabezpečiť z rôznych zdraviu prospešných potravín, napriek tomu má stále viac ľudí problém s telesnou váhou a pribúdajú aj sprievodné ochorenia, napríklad cukrovka.