Zdravá strava - postrehy.

 

  Štatistiky sú neúprosné – ľudí s nadváhou neustále pribúda – napriek tomu, že informácií aj možností ako zdravo žiť dnes už máme dostatok. Základné živiny, tuky, bielkoviny a sacharidy si môžeme zabezpečiť z rôznych zdraviu prospešných potravín, napriek tomu má stále viac ľudí problém s telesnou váhou a pribúdajú aj sprievodné ochorenia, napríklad cukrovka.


CESNAK - Elixír nášho zdravia!

Ilustračný obrázok

Cesnak je dnes už všeobecne známy ako prírodné antibiotikum. A tak je v tomto sychravom a chladnom počasí ideálne ho pravidelne zaraďovať do nášho jedálneho lístka. Ten, kto ho konzumuje pravidelne, preukazuje službu svojmu zdraviu. Hovorí sa o ňom, že je to všeliek.

Už starí Egypťania oceňovali cesnak kvôli jeho posiňujúcemu účinku a Louis Pasteur skúmal v 19. storočí jeho antibakteriálne účinky. Moderné výskumy sa sústreďujú na využitie schopnosti cesnaku na zníženie rizika srdcových ochorení a rakoviny.

Čo obsahuje?


Svetlo ktoré lieči

Ilustračný obrázok

 

 

Som farmaceut, ktorý nikdy nepracoval v lekárni, nevenujem sa „klasickému“ liečeniu chorôb, ale mojím krédom sa stala myšlienka - udržať optimálne zdravie a hlavne, uchovať čo najdlhšie. Nejde mi pritom o dosiahnutie „vekových rekordov“ (dožiť sa 100 rokov a viac) ale život prežiť v zdraví a pohode a dožiť sa vysokého veku v dobrej fyzickej i psychickej kondícii. Myslím si, že je to dôležité pre človeka samotného, ale i pre jeho okolie.


Nezabúdajme na pitný režim!

Starší ľudia smäd necítia…Na doplňovanie tekutín sa zaužíval pojem pitný režim. Vypovedá o tom, ako pokryť každodennú stratu tekutín v tele.
Pre zachovanie zdravia je potrebné, aby sme sa naučili udržovať rovnováhu medzi príjmom a výdajom tekutín. Ale práve starší ľudia s tým mávajú dosť velký problém. Rozhodne nedopĺňajú tekutiny skôr, ako pocítia smäd. Lenže čím je človek starší, tým menší smäd pociťuje, ba niekedy dochádza až ku kritickým stavom dehydratácie organizmu.


Vzdelávanie - edukácia

Vzdelávanie v treťom veku, edukácia seniorov, príprava na dôchodok, univerzity tretieho veku - to sú obsahovo veľmi široké terminologické spojenia. Edukácia v prospech sénia je výsostne spoločensky dôležitá súčasná téma. Vo vyspelých krajinách totiž dosiahol počet seniorov taký pomer v spoločnosti, že prestali byť okrajovou skupinou. Ich vzdelávanie môže byť príspevkom spoločnosti k širšej akceptácii modelov plnohodnotného životného štýlu v treťom veku, a tým i k pozitívnemu modelu plnohodnotného života človeka v každej vekovej etape.


Triky pre radosť

Šťastie nosíme všetci v sebe. Šťastie je ako slnko, ktoré stále svieti. Len občas ho prekryjú mraky. Ak by nás aj obklopili chmáry,  nezúfajme, odožeňme ich pomocou nasledovných trikov:
1. Vytvorme si vlastnú definíciu šťastia a radosti. Mnohí ľudia sú nespokojní so svojím životom či s povolaním iba preto, že používajú mierku šťastia iných ľudí. Aby sme vyhrali hru šťastia, neporovnávajte seba a svoje úspechy s druhými!


Prevencia a zasa prevencia

Kondíciu udržiava primeraná výživa. Ak ju rozdelíme na päť dávok, ktoré predstavujú sto percent, tak na raňajky a na večeru pripadá po dvadsať percent,  na desiatu a olovrant pätnásť percent a na obed tridsať percent.


Pohyb, prečo ho treba trénovať

Aby sme sa mohli pohybovať, potrebujeme zdravý centrálny nervový systém, zdravé končatiny, ale aj súhru zrakového, rovnovážneho a pohybového systému, ktoré do mozgu hlásia polohu tela.