Vysoký krvný tlak

Ilustračný obrázok

Mnoho ľudí - hlavne vo veku 50+ sa lieči na vysoký krvný tlak. Užívajú tabletky, čo im predpíše lekár- často zbytočne.
Lekári sa spravidla nevenujú pacientovi - nenaučia ho : ako a kedy si má merať tlak, málokedy poradia aký tlakomer je vhodný a hlavne po predpísaní liekov nekontrolujú ich účinok.
RNDr. Peter Burdátš má poznatky v tejto oblasti, zúčastňuje sa na rôznych akciách na túto tému vysoký krvný tlak a srdcová arytmia. Nafukovací model srdca a meranie tlaku. ( viď. foto)


Žiť zdravo a schudnúť natrvalo

Ilustračný obrázok

Volám sa Helena. Danišová, vyštudovala som ekonómiu a podnikám v oblasti služieb a realít od roku 2003. Mám 2 dospelé deti, priateľa a psa. Žijem pri Banskej Bystrici.
Môj život sa zmenil v januári 2010 vo chvíli, keď som sa stretla s príležitosťou „žiť zdravo a schudnúť natrvalo“. Za 14 mesiacov som schudla 30 kg. Spoznala som pritom aj nový spôsob podnikania. Mám nový životný štýl. Zdravší, ako ten bol pred tým.
Mnoho ľudí hľadá spôsob ako byť zdravý, vitálny a užívať si život bez ohľadu na pribúdajúce roky. Takýto život nie je otázka náhody, ale je to otázka voľby.


JOGA je cesta pre zdravie

Ilustračný obrázok

Pre členov AkSen sme pripravili cvičenia JOGY, ktoré budú od 5. júna v Staromestskom klube G19 na Gaštanovej ulici 19 vždy v utorok od 10.00 hod do 11.30 hod. 

Slovo YOGA pochádza zo Sanskrit a znamená "spojenie, zjednotenie."

Jogové cvičenia pôsobia komplexne na telo, psychiku, vedomie a dušu. Väčšina moderných ľudí stratila kontakt so sebou a životným prostredím, stratili svoje korene.

Joga ponúka jedinečnú metódu ako tento kontakt obnoviť. Pretože Vás učí ako sa opäť zrovnať so sebou a svojim telom.


Zdravá strava - postrehy.

 

  Štatistiky sú neúprosné – ľudí s nadváhou neustále pribúda – napriek tomu, že informácií aj možností ako zdravo žiť dnes už máme dostatok. Základné živiny, tuky, bielkoviny a sacharidy si môžeme zabezpečiť z rôznych zdraviu prospešných potravín, napriek tomu má stále viac ľudí problém s telesnou váhou a pribúdajú aj sprievodné ochorenia, napríklad cukrovka.


CESNAK - Elixír nášho zdravia!

Ilustračný obrázok

Cesnak je dnes už všeobecne známy ako prírodné antibiotikum. A tak je v tomto sychravom a chladnom počasí ideálne ho pravidelne zaraďovať do nášho jedálneho lístka. Ten, kto ho konzumuje pravidelne, preukazuje službu svojmu zdraviu. Hovorí sa o ňom, že je to všeliek.

Už starí Egypťania oceňovali cesnak kvôli jeho posiňujúcemu účinku a Louis Pasteur skúmal v 19. storočí jeho antibakteriálne účinky. Moderné výskumy sa sústreďujú na využitie schopnosti cesnaku na zníženie rizika srdcových ochorení a rakoviny.

Čo obsahuje?


Svetlo ktoré lieči

Ilustračný obrázok

 

 

Som farmaceut, ktorý nikdy nepracoval v lekárni, nevenujem sa „klasickému“ liečeniu chorôb, ale mojím krédom sa stala myšlienka - udržať optimálne zdravie a hlavne, uchovať čo najdlhšie. Nejde mi pritom o dosiahnutie „vekových rekordov“ (dožiť sa 100 rokov a viac) ale život prežiť v zdraví a pohode a dožiť sa vysokého veku v dobrej fyzickej i psychickej kondícii. Myslím si, že je to dôležité pre človeka samotného, ale i pre jeho okolie.


Nezabúdajme na pitný režim!

Starší ľudia smäd necítia…Na doplňovanie tekutín sa zaužíval pojem pitný režim. Vypovedá o tom, ako pokryť každodennú stratu tekutín v tele.
Pre zachovanie zdravia je potrebné, aby sme sa naučili udržovať rovnováhu medzi príjmom a výdajom tekutín. Ale práve starší ľudia s tým mávajú dosť velký problém. Rozhodne nedopĺňajú tekutiny skôr, ako pocítia smäd. Lenže čím je človek starší, tým menší smäd pociťuje, ba niekedy dochádza až ku kritickým stavom dehydratácie organizmu.


Vzdelávanie - edukácia

Vzdelávanie v treťom veku, edukácia seniorov, príprava na dôchodok, univerzity tretieho veku - to sú obsahovo veľmi široké terminologické spojenia. Edukácia v prospech sénia je výsostne spoločensky dôležitá súčasná téma. Vo vyspelých krajinách totiž dosiahol počet seniorov taký pomer v spoločnosti, že prestali byť okrajovou skupinou. Ich vzdelávanie môže byť príspevkom spoločnosti k širšej akceptácii modelov plnohodnotného životného štýlu v treťom veku, a tým i k pozitívnemu modelu plnohodnotného života človeka v každej vekovej etape.