Prevencia a zasa prevencia

Kondíciu udržiava primeraná výživa. Ak ju rozdelíme na päť dávok, ktoré predstavujú sto percent, tak na raňajky a na večeru pripadá po dvadsať percent,  na desiatu a olovrant pätnásť percent a na obed tridsať percent.


Pohyb, prečo ho treba trénovať

Aby sme sa mohli pohybovať, potrebujeme zdravý centrálny nervový systém, zdravé končatiny, ale aj súhru zrakového, rovnovážneho a pohybového systému, ktoré do mozgu hlásia polohu tela.


Starnúť začíname v mladosti

Ak túžite po aktívnom a plnom živote i v seniorskom veku, určite si uvedomujete, že najlepšie sa dá vychutnať vtedy, keď je človek zdravý.
Plody sa zbierajú na jeseň a starnúť sa začína v mladosti. Ak sa niekto usiloval žiť celý život zdravo, je v starobe oproti vrstovníkom s iným životným štýlom vo výhode.
V medicíne síce celkom neplatí, že nikdy nie je neskoro, ale ešte aj vo veku nad šesťdesiatpäť rokov sa dá riziko srdcovocievnych chorôb, ktoré sú najčastejšou príčinou úmrtia v tejto vekovej kategórii, kontrolovať alebo znížiť.


Naučme sa zdravo žiť

Každý človek by sa chcel dožiť vysokého veku v plnom zdraví a sviežostí. Navzájom si to aj želáme vždy pri významnejších životných príležitostiach. Ale buďme k sebe úprimní, robíme pre tento cieľ naozaj všetko? Iba od nás záleží, ako budeme svoju starobu prežívať a či s ňou budeme spokojní. Na to však je potrebné myslieť už od mladostí a celý život sa treba usilovať o zachovania svojho zdravia.


Zdravý životný štýl

"Mladosť nie je čas života; je to stav mysle. Je to rozvaha vôle, kvalita predstavivostí, sila citového pohnutia. Ľudia starnú len vtedy, keď opúšťajú svoje ideály. Roky nám zvráskavia pokožku, ale keď sa vzdávame entuziazmu zvráskavie nám aj duša. Sme takí mladí , aké mladé sú naše túžby, aká veľká je naša viera v seba samých a v svoju budúcnosť. Sme takí starí, ako veľký je náš strach, takí starí aké veľké je naše zúfalstvo."
- citát neznámeho autora.


Zdravné starnutie

Starnutie je prirodzený fyziologický proces, v rámci v našom tele prebieha množstvo telesných, psychických a sociálnych zmien.


Prevencia

Každý z vlastnej skúseností vieme, že ak chceme predísť veľkým problémom  musíme byť dôslední v prevencií. Nenadarmo sa hovorí, že prevažnú väčšinu onemocnení nadobudneme nedodržiavaním zdravého, pravidelného a vyváženého stravovania, nedostatočným pohybom, nevyrovnanosťou, stresom. Predchádzať onemocneniam znamená starať sa o seba a  zúčastňovať sa pravidelných zdravotných kontrol a vyšetrení.


Duševné zdravie

Liga za duševné zdravie vydala letáčik Desatoro o tom, ako byť duševne zdravý. Jedno z týchto pravidiel hovorí: Buď aktívny! Život je rieka, raz plávame s prúdom, raz proti nemu. Vždy je za čím ísť a pred čím utekať. Kým sa hýbeme, žijeme a naopak. Alebo iná rada do aktívneho života: Zapoj sa a pomôž! Zaujímaj sa o to, čo sa deje vo svete. Politika, ekológia, charita, pomoc tým, ktorí to potrebujú, dáva zmysel nášmu vlastnému životu.


Životný štýl

Pre predchádzanie a liečenie rôznych chorôb je žiaduce v každom veku, nevynímajúc staroby dodržiavanie zdravého životného štýlu a to hlavne dodržiavanie týchto opatrení:


Záľuby a záujmy

Väčšina ľudí pri pomyslení nato, čo bude robiť, keď pôjde do dôchodku sa teší, že sa bude venovať všetkým svojím aktivitám, na ktoré predtým mali iba minimálne času. Keď sa tak
len trocha pozastavíme a zamyslíme tých aktivít je skutočne nesmierne mnoho a to: